dimecres, 28 de juny del 2017

Raimon: Cançons d'amor







Aquestes quatre antigues cançons d'amor d'en Raimon, de 1965, són una meravella. Potser els arranjaments musicals no són els més adients, però els textos són preciosos i les melodies, sobretot les tres darreres, també.


https://www.youtube.com/watch?v=5GLJ1ycO2io



En tu estime el món

"En tu estime el món, 
la terra i la gent d'on véns, 
en tu estime.

I sé que en tu és més fort el dolor 
i més intensa l'alegria de viure, 
i és en tu on creix la vida 
i és en tu on em sent lliure.

En tu estimaria fins i tot 
l'absurda vinguda de la mort, 
i és en tu que estime 
les dolces dimensions del teu cos.

En tu estime el món, 
la terra i la gent d'on véns, 
en tu estime, en tu, 
perquè a tu t'estime, 
en tu, en tu, en tu..."



Treballaré el teu cos

"Treballaré el teu cos 
com treballa la terra 
el llaurador del meu poble: 
amb amor i força.

I seràs tu el fruit, 
seré jo el fruit, 
serem junts el fruit. 
Tu i jo, terra i força.

I obrirem junts els camins 
que la vida ens tanca 
desesperançadament. 
Ens farem, serem junts.

En l'únic camí nostre 
-font i mar, terra i arbre-
l'únic camí cert, 
el camí de l'amor, 
el difícil camí d'amor 
on som junts tu i jo.

Treballaré el teu cos..."



Si un dia vols

"Si un dia vols, 
si un dia tornes, 
em trobaràs com sempre, 
si un dia vols.

Potser més sol, 
potser més trist que sempre, 
si un dia vols, 
si un dia tornes.

Encara és forta la lluita 
i queda tant per fer, 
si un dia vols, 
si un dia tornes.

Si un dia vols, 
si un dia tornes, 
deixaré els llibres 
per abraçar-te.

Quan vulgues, 
quan tornes. 
Si un dia vols, 
si un dia tornes."



No sé com

"No sé com, 
però sempre t'estimaré. 
Encara que altres mans 
sàpien d'una pell que jo conec.

No sé com, 
però sempre t'estimaré. 
Encara que els teus llavis 
no diguen ja el meu nom. 
No sé com, 
però sempre t'estimaré.

Encara que els teus fills 
no siguen mai els meus. 
Encara que els teus camins 
són ja camins tan diferents.

No sé com, 
però sempre t'estimaré. 
Encara que l'única cosa nostra 
serà sempre el nostre fracàs.

No sé com, 
però fa ja molts anys 
i encara, encara, encara 
per a tu faig avui la cançó.

No sé com, 
però sempre t'estimaré."