diumenge, 18 de març del 2018

Carrers




Kirchner 1920



"El seu carrer és ample, ple de flors.
El seu carrer és formós, com ella, com l'amor.
El seu carrer ho és tot.

El meu carrer és estret, curt i molt gris.
El meu carrer és com d'altres, perdut en mitjania.
El meu carrer no té ni flors, ni amor, ni res.
El meu carrer és humil,
i no té gelosia.
El meu carrer.

Per mi, sols dos carrers, el seu i el meu hi són.
Per ella, mil carrers, de flors i d'alegria.
Per mi, l'un és molt gran, i l'altre és tan de vida...
Per ella, mare, qui sap... Tots els carrers del món."


Jesús del Río Mateu, Llibre 1 (1970)



(vàrem publicar aquest Llibre 1 el juliol de 1970, recollint poemes de Jesús del Río escrits entre finals de 1966 i mitjans de 1969. En vam fer 300 exemplars, ciclostilats al convent de les Benetes del carrer Anglí per la germana Griselda. La coberta la va dissenyar en Jordi Vallès. Va ser un fracàs editorial, però vam estimar el llibre i vam posar música a alguns poemes, com ara l'aquí transcrit. Als 19 anys es poden fer aquestes coses...)