dimecres, 21 de juny del 2023

Gràcies a tu



Agnes Martin 1956


Al minut 42 del capítol 21 de la tercera temporada de la sèrie Northern Exposure ("Doctor en Alaska") en Chris oficia un casament i hi recita, molt bé per cert, el text en anglès d'una cançó d'amor tradicional dels inuit:

"You are my husband, you are my wife.
My feet shall run because of you.
My feet shall dance because of you.
My heart shall beat because of you.
My eyes see because of you.
My mind thinks because of you.
And I shall love because of you."


Una possible traducció podria ser:

"Ets el meu marit, ets la meva muller.
Els meus peus correran, gràcies a tu.
Els meus peus ballaran, gràcies a tu.
El meu cor bategarà, gràcies a tu.
Els meus ulls hi veuen, gràcies a tu.
La meva ment pensa, gràcies a tu.
I jo estimaré, gràcies a tu."