diumenge, 1 de març del 2015

Poemes de Tagore




"Quan arribi la mort
 i em digui molt baixet:
“S’ha acabat el teu temps”,
vull poder-li respondre:
“No només he viscut,
he viscut en l’amor.”
Ella em preguntarà:
“Perdurarà el teu cant?”
I jo li respondré:
”No ho sé; però sé, això si,
que cantant m’he trobat, sovint, amb l’infinit.”"
  
- - -


"Digueu-me adéu, germans, ja he pres comiat !
Us saludo a tots i me'n vaig.
Us retorno les claus de la meva porta i us dono tots els drets a la meva casa.
Només us demano les vostres darreres paraules d'afecte.
Hem estat veïns molt de temps, però he rebut més del que podia donar.
Ara clareja el dia i s'ha apagat la llàntia que il·lumina el meu racó més fosc.
He estat requerit, i estic preparat per al meu viatge.
Al moment de la meva partença, desitgeu-me bona sort, amics meus !
El cel s'enrogeix amb l'aurora i és bell el meu camí.
No em pregunteu què m'emporto. Començo la jornada amb les mans buides i el cor expectant.
Per més que trobaré perills en la meva ruta, el meu esperit no sent temor".


- - -


"Vola lliurement, ocell!
Que les teves ales
no sentin timidesa!
No t'abandonis a les delícies
de la nit encantadora
o del niu confortable.

Que no sents, quan dorms,
l'esperança amagada
que glateix dins del teu somni?
Que no sents,
dins l'atenta foscor de l'albada,
la promesa silenciosa que es revela
en alçar-se el vel de la nit?"