dijous, 16 de novembre del 2023

Lloc de refugi



Rouault 1936


"El silenci interior -aquell que Déu beneeix- no m'ha aïllat mai dels éssers. Em sembla que ells hi entren, els rebo com al llindar de la meva llar. I ells hi venen sense dubtar, hi venen pel seu compte. Ai! Només puc oferir-los un refugi precari! Però m'imagino el silenci de certes ànimes com a immensos llocs de refugi. Els pobres pecadors, esgotats, hi entren a les palpentes, s'hi adormen i se'n van reconfortats sense guardar cap record del gran temple invisible on han dipositat un moment la seva càrrega."


Georges Bernanos Journal d'un curé de campagne, 1936


Text original:

"Le silence intérieur - celui que Dieu bénit - ne m'a jamais isolé des êtres. Il me semble qu'ils y entrent, je les reçois ainsi qu'au seuil de ma demeure. Et ils y viennent sans doute, ils y viennent à leur insu. Hélas! je ne puis leur offrir qu'un refuge précaire! Mais j'imagine le silence de certaines âmes comme d'immenses lieux d'asile. Les pauvres pécheurs, à bout de forces, y entrent à tâtons, s'y endorment, et repartent consolés sans garder aucun souvenir du grand temple invisible où ils ont déposé un moment leur fardeau."