dilluns, 30 de juliol del 2018

Cavar







“Un home va decidir cavar un pou en un terreny seu. Va triar un indret i va cavar fins a cinc metres, però no va trobar aigua. Pensant que aquell no era l'indret adient, va buscar un altre lloc i es va esforçar més arribant als set metres, però tampoc aquesta vegada va trobar aigua. Va decidir provar una tercera ocasió en un altre racó, i cavar encara molt més, però quan va arribar als deu metres va arribar a la conclusió que al seu terreny no hi havia aigua i que el millor era vendre'l.

Un dia va anar a visitar a l'home al que havia venut el terreny, i es va trobar amb un formós pou.

- "Amic, has hagut de cavar molt per trobar aigua, recordo que jo vaig picar més de vint metres i no en vaig trobar ni rastre" – va dir el que acabava d’arribar.

- "T'equivoques", - va contestar l'al·ludit -. "La veritat és que jo només vaig cavar dotze metres, però a diferència del que vas fer tu, jo sempre ho vaig fer al mateix lloc."”


Conte oriental recollit per Ramiro Calle i Sebastián Vázquez a la recopilació que van publicar a EDAF, Arca de sabiduría, el 1999.