dimarts, 8 de juny del 2021

Saber i estimar



Pero della Francesca 1470


"No és qüestió de saber, sinó d'estimar. Jo no sé res ni puc demostrar res, però estimo. Estimo l'adagio del quartet opus 132 de Beethoven, "Heiliger Dankgesang", la severa madonna de Piero della Francesca amb la seva cohort d'àngels siderals, el Crist coronat d'espines de Fra Angelico i les seves anunciacions, les històries de Jesús, la Trinitat d'Andréi Rubliov; estimo Déu, la creació i la pregària; estimo i sento tendresa per tot això, anhelo sentir-me vinculada amb l'energia de l'amor i m'asserena contemplar el Bé. El Credo m'és aliè, i encara més el catecisme; em repugna que se'm demani que em menteixi a mi mateixa afirmant que crec en coses de les que no sé ni puc saber res. En el dogma, submissió; en l'amor, llibertat. "Ets creient?" Pregunta insensata, en la meva opinió. "Ets amant?" Sí, sí, amant!"


Pia Pera a Al giardino ancora non l'ho detto (2016)