dilluns, 22 de novembre del 2021

Daodejing 20

 
 
Gerhard Richter 1977


"Deixa't estar d'aprendre i no tindràs preocupacions.
Què t'importa si la gent està d'acord amb tu o no?
Què t'importa si els altres et troben bell o lleig?
Què t'importen les coses que preocupen els altres?
Quines bestieses!

Tothom es distreu i gaudeix,
com quan es presencia un gran espectacle,
o com quan hom contempla des d'una terrassa
els jardins a la primavera;
jo estic inert, sense expressió,
com un nadó que encara no sap somriure.
Com qui no sap a on adreçar-se,
com qui no té llar.

Tothom viu en l'abundància,
jo no tinc res.
Estic boig, oh sí!
Em moc en la confusió.

Tothom és clar i brillant,
jo goso transitar per les tenebres.
Tothom és agut i llest,
jo soc curt de gambals.

Soc com qui va a la deriva en alta mar,
vaig sense un rumb determinat.
Tothom sembla tenir un propòsit,
jo soc un ermità intractable i avorrit.

Jo soc diferent,
soc com un infant joiós de prendre el pit."



Daodejing 20


Text sencer a https://aglapertu.blogspot.com/2020/11/el-daodejing.html