Rouault 1935 |
"La Bíblia ens diu que el pecat irrompé en la humanitat no per causa de Déu sinó per culpa de l'home. Consisteix principalment a oprimir els homes: hamas, el mot amb el qual en les primeries de la història de la salvació es designava el pecat, vol dir oprimir, comportar-se despòticament amb un altre home. (...) La Bíblia no ensenya una transmissió hereditària del pecat. Parla més del pecat de cada un dels homes que del pecat d'Adam. Ve a dir que tots els homes hem pecat. (...) La participació dels homes en el món del pecat és sempre activa, personal i responsable."
"Segons els textos, el pecat d'Adam no es transmet hereditàriament. Amb tot, el fet que el pecat sigui generalitzat en la humanitat, demana, segons Pau i el Nou Testament en general, un mediador-redemptor. Però aquesta figura ja hem vist que era mitològica, que no es troba en els sinòptics i que no correspon a l'exigència de redreçament personal. En els evangelis no es parla mai de mort substitutiva."
Jordi Llimona a Jesús de Natzaret. Assaig d'aproximació als orígens (1980, Edicions 62, pp. 329, 330).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada