dijous, 16 d’abril del 2015

Mitjans



Hopper 1932


Algunes consideracions d'Eduardo Galeano sobre els mitjans de comunicació que circulen arran de la seva mort:


En aquest sistema de negocis, els mitjans d’informació desinformen, i generen el caos que els manté.

Els grans mitjans de comunicació confonen la llibertat d’expressió amb la llibertat de pressió…

Els grans mitjans de comunicació, menteixen callant quasi tant com menteixen dient.

Oferim a la gent allò que la gent vol, diuen els mitjans, i així s’absolen.

La televisió ven il·lusions de riquesa als pobres i de llibertat als oprimits, somnis de triomf per als vençuts i de poder per als dèbils.

La publicitat no informa sobre el producte que ven, ho fa molt rarament. La seva funció consisteix a compensar frustracions i alimentar fantasies.

La publicitat, ¿estimula la demanda o, més aviat, promou la violència? La televisió ofereix el servei complet.

Gràcies a la indústria de la publicitat, el temps d’oci va fent-se temps de consum obligatori.

Hi ha valors de consum que et repeteixen dia rere dia: tu ets el que tens, tu ets el que compres. Tot en nom d’una presumpta “objectivitat”.

Els mitjans de comunicació dominants mostren l’actualitat del món com un espectacle fugaç, aliè a la realitat i buit de memòria.

El món tendeix a convertir-se en l’escenari d’un gegantí reality show.